Returpolicy för CollectiveTwo
Vi på CollectiveTwo strävar efter att erbjuda dig en enkel och problemfri köpupplevelse. Om du av någon anledning behöver returnera en produkt, är vi här för att hjälpa till.
För att returnera en produkt så behöver den vara nästintill oanvänd och i nyskick som vid leverans, samt så kräver vi att produkten skickas i sin originalförpackning.
Andra produkter som inte kan returneras:
- Presentkort
- Nedladdningsbara- och eller mjukvaroprodukter
- Flytande produkter, eller produkter i gasform.
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Returprocess
Du har rätt till en retur inom 7 dagar efter leverans,
För att returnera en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] med följande information:
- Ditt namn
- Beställningsnummer
- Namnet på den/de produkt(er) du vill returnera
- Orsaken till returen
Vänligen inkludera, ”NORMAL PRODUKTRETUR” i e-post rubriken.
Vår kundtjänst kommer att ge dig instruktioner om hur du skickar tillbaka produkten.
Återbetalning
Efter att vi har mottagit och granskat returen kommer vi att meddela dig om vi har godkänt eller nekat returen. Vid godkänd retur kommer vi att utfärda en återbetalning till det ursprungliga betalningsmedlet.
Observera att returfraktkostnader vanligtvis inte återbetalas, och du ansvarar för att täcka returfrakten om inte annat överenskommits.
Produkter på rea
Endast produkter med en original prissättning kan returneras, vi erbjuder inte återbetalning ifall produkten köptes under en rea.
Utbyten
Vi byter endast ut produkter där produkten är defekt. Annars kräver vi att du går igenom den standard returprocessen och köper produkten du vill byta ut till.
För att returnera och byta ut en defekt produkt, kontakta oss på [email protected] med följande information:
- Ditt namn
- Beställningsnummer
- Namnet på den/de defekta produkt(er) du vill byta ut
- Bilder och beskrivning av den/de defekta produkt(er)
Vänligen inkludera, ”DEFEKT PRODUKTRETUR” i e-post rubriken.
Oavhämtade Paket och Omleverans
Om ett levererat paket inte hämtas ut, eller om spårningsinformationen indikerar ett problem kommer det att returneras till det lokala behandlingscentret. Inom 7 dagar från leveransdatumet kan vi ordna ett omleveransförsök till en kostnad av 100SEK.
Uppdaterad kontaktinformation eller mottagarens adress krävs (den nya adressen måste vara inom samma land). Misslyckande med det andra försöket kommer att leda till att denna order avslutas.
Vi kommer ej kunna erbjuda service efter 7 dagar och paketet kommer att kasseras som standard av logistikföretaget. Levereras ordern med hjälp av Postnord inom Sverige så kommer paketet finnas tillgängligt hos närmaste ombud tills det kasseras enligt Postnords regler.
Ifall detta skulle vara aktuellt, kontakta våran kundtjänst på [email protected].
Felaktig eller saknad produkt
Vi kan erbjuda en full återbetalning ifall detta skulle vara aktuellt:
- Endast en produkt saknas: Maila [email protected] med följande information:
- Bild på alla mottagna produkter
- Bild på fraktsedeln på paketet
- Produkten är felaktig: Maila [email protected] med följande information:
- Bild på alla mottagna produkter
- Bild på fraktsedeln på paketet
- Hela leveransen saknas: Maila [email protected] ifall paketet markeras som levererat till kund, utan att du har mottagit paketet. Ifall detta skulle vara aktuellt, erbjuder vi även möjligheten att skicka ut samma order igen, utan någon extra kostnad.
Behöver du mer hjälp?
Ta kontakt med oss på [email protected] med information om vad för problem du upplever, så står vi gärna till hjälp! Din feedback spelar roll, eftersom att det hjälper oss förbättra våran leveransupplevelse.
Vi ber om ursäkt i förhand vid problem med leverans!